Fotoğrafım
Ad:
Konum: Türkiye

Cumartesi, Ekim 14, 2006

45* PROBLEM NEREDE?

Bizim Temel, Fadimenin eskisi kadar iyi duymadığını ve işitme cihazına ihtiyaç duyduğunu düşünüyor.
Ona nasıl yaklaşması gerektiğinden emin değil. Bu durumu konuşmak için aile doktorunu aramış; doktor Temele, karısının ne kadar duyduğunu anlayabilmesi için basit bir yöntem önermiş.
-"Yapacağın şey şu, Fadimeden 40 adım ileride dur, normal bir konuşma tonuyla bir şeyler söyle; eğer duymazsa 30 adım ilerisinde aynı şeyi
tekrarla, sonra 20 adım; cevap alana kadar aynı şeyi tekrarla"
O akşam karısı Fadime, mutfakta akşam yemeğini hazırlarken Temel, işlemi uygulamaya koymuş.
40 adım uzaklıktan Fadimeye normal bir konuşma tonuyla seslenmiş,
- "Hayatım bu akşam yemekte ne var?" Cevap yok
Mutfağa biraz yaklaşmış. Mesafeyi 30 adıma indirmiş ve soruyu tekrarlamış
-"Hayatım bu akşam yemekte ne var?" Gene cevap yok
Mutfağa biraz daha yaklaşmış, mesafe 20 adım ve tekrar sormuş
- "Hayatım bu akşam yemekte ne var?" Hala cevap yok
Temel mutfağın kapısına gelmiş artık mesafe iyice azalmış ve soruyu tekrarlamış
- "Hayatım bu akşam yemekte ne var?"
Gene cevap alamamış Bu sefer Fadimeye iyice yaklaşmış ve aynı soruyu tekrar sormuş
- "Hayatım bu akşam yemekte ne var?"
Fadime cevap verir;
- "Temel, beşinci kez aynı cevabı veriyorum ya, Tavuk, Taaavuuukkk."

Hikayenin ana fikri:
Belki de genelde düşündüğümüz gibi problem daima karşımızdaki kişilerde olmaya bilir. Problemlerin sebebini birazda kendimizde aramalıyız

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home