Fotoğrafım
Ad:
Konum: Türkiye

Cuma, Şubat 09, 2007

64* IZMIRLI OLMAK

Bu da benden buradaki tum Izmirli blogger dostlara ithafen olsun istedm:


Ege Life'tan CEM BARRACUDA'nýn yazýsý..........

>>Ýzmirli olmaya ve izmirli kalmaya....
>>
>> >Güzel bir yazý bence okuyun....
>> >
>> >Cem Baracuda yaziyor...
>> >"Bir senedir Ege Life dergisinde yaziyorum ya, imtiyaz sahibi,
>> >yani "patron"
>> >Sevgili Cumhur Kucukkahveci, Ege Life'in geleneksel yazarlar
>> >toplantisi icin beni Ýzmir'e davet etti.
>> >Atladim ucaga gittim Ýzmir'e.
>> >O aksam hem yazarlar toplantisina katilacagim hem de gunduz Ýzmir
>> >acenteleri ile gorusmeler yapacagim.
>> >Havas'in servisi ile direkt Karsiyaka'ya gectim. Ýlk toplantim
>>orada.
>> >Apartmanin bahcesinden girerken bir hanimla karsilastim.
>>"Gunaydin" dedi gulumseyerek.
>> >Aha!... ne hos. Ama sasirdigim icin ben karsilik veremedim.
>>Bakakaldim.
>> >Apartmana girdim.
>> >Merdivenleri cikarken bir beyle karsilastim. Gulumseyerek bir
>> >gunaydin da ondan aldim.
>> >Allah Allah. Su "Ege Life'in kudreti"ni goruyor musun? Yavas
>> >yavas Ýzmir'de beni tanimaya basladilar demek.
>> >Neyse ilk ziyaretimi gerceklestirdim.
>> >Ýki saat sonra Konak'ta bir baska toplantim var. Dogru vapura.
>> >Biletimi alacagim.
>> >Gisedeki memur da "gunaydin" dedi. Tanidi beni tabii ki... Gectim
>> >turnikeden. Vapur geldi.
>> >Millet sakin sakin duruyor. Soyle sagima bir omuz, soluma bir
>> >celme gectim one.
>> >Kostum, girdim vapura. Herkesten once kaptim bir yer, oturuyorum.
>> >Once yanimdaki, sonra karsimdaki ve daha sonra gelen delikanli da
>> >"gunaydin" dedi.
>> >E normal artik tabi. Kolay degil. Koskoca Ege Life'in koskoca
>>yazariyim.
>> >Taniyacaklar beni.
>> >Ama o ne, herkes birbirine gulumseyip selam vermeye basladi.
>> >Hatta yanimdaki ogrenci oldugu anlasilan bir delikanli yerinden
>> >kalkip bir kadina yer verdi, kadin da, kadinin kocasi da delikanliya
>> >ayri ayri tesekkur ettiler. Neyse, Akraba olsalar gerek.
>> >On dakika sonra vapur yanasti. Ben yine calimlarima devam edip
>> >insanlarin arasindan siyrilip hemen en one gectim.
>> >Vapur yanasmadan atladim. Her zamanki gibi basladim benden onde
>> >gidenlerle yarismaya. Ýlerideki direge kadar su kizi gecmeliyim.
>>Haydi oglum bastir.
>> >Ohh gectim. Simdi bir ilerideki direge kadar su ondeki sapkali
>> >amcaya yetismeliyim.
>> >O da tamam. Simdi... Ani bir fren ve durdum. N'oluyo yaa?
>> >N'apiyorsun oglum?
>> >
>> >Nereye yetisiyorsun? . Daha bulusmana bir saat var. Dur bi..
>>Sakin ol!
>> >Oturdum "pasaportta" (iskele yaninda bir semt) bir yere. Basladim
>> >Ýzmir'lileri gozetlemeye.
>> >
>> >Ýzmir'liler gulumsuyor. Surat asma yok.
>> >
>> >Ýzmir'liler birbirlerine "gunaydin" diyor, selam veriyor.
>> >
>> >Ýzmir'liler yuruyor, itismiyor, yarismiyor.
>> >
>> >Ýzmir'liler yere cop atmiyor, tukurmuyor.
>> >
>> >Ýzmir'liler birbirlerini dinliyor, ayni anda konusmuyor.
>> >
>> >Ýzmir'liler vapurda, otobuste okuyor.
>> >
>> >Yesil yanar yanmaz zart-zurt korna calmiyor. Yurruu diye
>>bagirmiyor.
>> >
>> >Ýzmir'liler nazik.
>> >
>> >Ýzmir'liler temiz.
>> >
>> >Ýzmir'liler guzel.
>> >
>> >Ýzmir guzel
>> >
>> >Kendimi EFES'in kurulus efsanesindeki, tavada pisirdigi baligini
>>kapan
>> >kucuk yaban domuzunu (Jabali) kovalarken tesaduf eseri Efes'i
>> >kesfeden balikciya benzettim.
>> >
>> >Ben Ýzmir'i kesfettim. Ýzmirliyi kesfettim bu seyahatimde.
>> >
>> >Bu arada herkesin de Ýzmirli olamayacagini da kesfettim.
>> >
>> >Peki ben Ýzmirli olabilir miyim acaba?
>> >
>> >Kocca bir soru isareti.
>> >
>> >Bu arada; Acaba neden hala bazi Ýzmirliler Ýstanbullu olmaya
>>calisir?
>>
>> >Ýste onu anlamam.
>> >
>> >Ýstanbul'da tas ustunde tas mi kaldi? Ýstanbul'da dolasacak
>>(tecavuze
>> >ugranmayacak) park mi kaldi, Ýstanbul'da cantani capraz asmadan
>> >dolasacak cadde mi kaldi, peki ya yuruyecek kaldirim var mi?
>> >
>> >Nisantasi'nda kopek pisliklerine, Aksaray'da tukuruklere
>>basmamak,
>> >kaldirimlardaki arabalara cikmamak, Beyoglu'nda omuz yememek
>>icin "slalom" yapmak zorunda kalmak hos mu?
>> >
>> >Gunde 1.5 saat gidis, 1.5 saat donusten 3 saati yolda gecirmenin
>> >8 saat uykuyu cikarinca maliyetinin 1 senede 54 gun (kabaca
>>senede 2 ay yolda) oldugunu bilen var mi?
>> >
>> >Ya istanbul'da isten eve gelip tekrar eglenmeye cikmanin hemen
>>hemen
>> >imkansiz oldugunu, bu yuzden aksam disari cikacaklarin naylon
>>torbada
>> >gece kiyafetini ve ayakkabisini yaninda ise goturmek zorunda
>>oldugunu biliyor musunuz?
>> >
>> >Karsida oturan annelerin ortalama ancak ayda 1 kez ziyaret
>> >edilebildigini biliyor musunuz?
>> >
>> >Sorarim "ortalama" bir Ýstanbulluya; En son apartmaninizda adini
>>bile
>> >bilmediginize emin oldugum komsunuzdan ne zaman tuz, kahve
>>istediniz?
>> >
>> >Birakin onu ne zaman ona gunaydin dediniz, selam verdiniz veya
>>aldiniz?
>> >
>> >Duzenli gorustugunuz kac arkadasiniz var?
>> >
>> >Ýs ve para konusmadan en son ne zaman ve kiminle muhabbet
>>ettiniz?
>>
>> >Bunlari bos verin.
>> >
>> >En son "sadece kendiniz icin" ne kadar vakit ayirdiniz ve ne
>>zaman?
>> >
>> >Hepsi bir yana, bir bayana kapiyi actiniz, otobuste veya vapurda
>> >yer verdiniz.
>> >
>> >Tesekkur mu bekliyorsunuz?
>> >
>> >Ne tesekkuru? Hazir olun, kadinin kendisinden veya kocasindan
>> >"hoosst" diye karsilik alirsaniz sasirmayin.
>> >
>> >Hadi Lutfen "herkesi kendin gibi zannetme" geyiklerine falan
>>girmeyelim.
>> >Ýstanbul'da durum budur.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home